Oglaševanje

Matematični test, kjer manjka pika: uporabniki omrežij na nogah, ostro jim odgovarja ravnateljica Mihelič

Neža Pušnik
24. okt 2025. 15:03
>
15:34
Matematični test
Foto: X/Posnetek zaslona

Družbena omrežja je razburkal osnovnošolski matematični test, pri katerem je učitelj učencu odštel pol točke. Pri nalogi je videti, da je učitelj učencu pri razvrstitvi števil od največjega do najmanjšega na koncu z rdečo pripisal piko. Številne uporabnike družbenih omrežij je to razburilo. A predsednica Združenja ravnateljev in pomočnikov ravnateljev Mojca Mihelič je bila v pogovoru za N1 kritična do anonimnega deljenja testa na družbenih omrežjih in tega, da "vsak, ki ima pet minut časa, šolske delavce daje na pranger".

Oglaševanje

Na družbenih omrežjih je zakrožila fotografija matematičnega testa, na katerem je moral učenec oziroma učenka pri eni nalogi urediti števila po velikosti od največjega do najmanjšega. Čeprav je učenec števila pravilno razvrstil, mu je učitelj odštel pol točke. Iz naloge je moč sklepati, da zato, ker na koncu razvrščanja števil učenec ni postavil pike.

Pri tem so se pojavile številne kritike uporabnikov na družbenih omrežjih, ki ocenjujejo, da gre pri tem točkovanju za pikolovskost in da ne gre za iskanje znanja, temveč za osredotočanje na nepomembne malenkosti.

Oglaševanje

Naj opozorimo, da ni znano, za katero šolo gre v tem primeru, niti to, ali govorimo o učitelju ali učiteljici, učencu ali učenki, saj je zakrožila le fotografija petih nalog na matematičnem testu.

Za komentar smo se obrnili na Mojco Mihelič, ravnateljico Osnovne šole Danile Kumar, ki je predsednica Združenja ravnateljev in pomočnikov ravnateljev Slovenije, tudi sama pa je v osnovi matematičarka.

"Najprej bi se vprašala, ali so ti starši šli na pogovor k učitelju oziroma učiteljici? Ali so vprašali, zakaj je otroku prisodil oziroma prisodila manj točk? Ali je morda otrok stopil do učitelja in to vprašal? Nadalje bi se vprašala, ali starši otroke enačijo s točkami na testu ali jim je bolj pomembno to, da zmorejo slediti navodilom in dokazovati različne vrste znanja," je bila kritična do anonimnega deljenja testa na družbenih omrežjih.

Oglaševanje

Dejala je, da delo učiteljev vseskozi ocenjujejo popolni laiki. "To je približno enako, kot da bi se spraševali, zakaj je kirurg pri operaciji slepiča zarezal pod določenim kotom, kot da oni bolje vedo," je dejala.

Vprašala se je, kaj želijo starši doseči z deljenjem testa na družbenih omrežjih in javnim izpostavljanjem svojega otroka v Sloveniji, kjer se bo po njenih besedah hitro vedelo, za katero šolo ter za katerega učenca in učitelja gre. "Je njihov cilj absolutna pravičnost, ki je ni? Ali pa je cilj napredek otroka, ki zmore videti lastne napake?"

Mojca Mihelič
Ravnateljica OŠ Danile Kumar Mojca Mihelič. | Foto: Žiga Živulović jr./F. A. BOBO

Opozorila je na to, da pri nas "vsak, ki ima pet minut časa, daje šolske delavce na pranger" in poudarila, da je delo vseh, ki delajo v vzgoji in izobraževanju izredno težavno – a ne zaradi otrok. "Naj gredo oni en dan v šolo pred otroke s hiperprotektivnimi starši," je dejala.

Oglaševanje

Izpostavila je, da je poslanstvo osnovne šole med drugim to, da otroke naučijo, kako se učiti, kako komunicirati, ko se soočijo z izzivom, kako se spopasti s stresom … "Zakaj starši komunicirajo namesto otrok?! Izločamo jih iz našega procesa življenja in jih s tem spreminjamo v invalide. Tudi pri zdravniku, ki vpraša otroka, kaj ga boli, namesto njega odgovarjajo starši," je orisala.

Ob tem je večkrat izpostavila, da je učiteljski poklic kljub vsemu izredno lep ter da je šola steber te družbe. "Brez šole še zdravnikov ne bo več, niti ljudi, ki bi nam kvalitetno položili ploščice," je dodala sogovornica.

Matematični test
Celotni matematični test. | Foto: X/Posnetek zaslona

Razlog za odbite pol točke morda sploh ni v ločilu

Po mnenju ravnateljice OŠ Majde Vrhovnik Mateje Urbančič Jelovšek pol točke umanjka zato, ker učenec oziroma učenka med števili ni postavila znakov <,>, ne zato, ker na koncu ne bi bilo pike.

Oglaševanje

V matematičnih izrazih je uporaba simbolov, kot so > (večje kot), < (manjše kot) in = (enako), sicer običajno pri razvrščanju števil.

"Karkoli je razlog za pol točke manj, je vzeto iz konteksta. Družbena omrežja so svet zase. Starši naj gredo do učitelja in preverijo," je poudarila tudi Urbančič Jelovšek.

N1 PODKAST S SUZANO LOVEC: Ozadje odkritij slavne slovenske znanstvenice

Teme

Kakšno je tvoje mnenje o tem?

Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje

Spremljajte nas tudi na družbenih omrežjih